hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, August 28, 2006

Dag 239: Praatpaal


De Veerdienst Gorinchem heeft sinds enkele weken praatpalen waarmee rechtstreeks een watertaxi besteld kan worden. De watertaxi vaart vanuit Gorinchem naar de Drechtsteden, Sleeuwijk, Woudrichem en omliggende plaatsen. Ook in de haven van Sleeuwijk staat sinds kort een praatpaal. Het idee is afgeleid van de ANWB-palen, maar de praatpaal van de veerdienst is een uniek Gorcums ontwerp.Begin dit jaar kreeg de Gorcumse veerdienst een subsidie van de provincie Zuid-Holland. Deze subsidie is bedoeld om via de watertaxi de Hollandse Waterlinie te promoten. Daarom zou de veerdienst bijvoorbeeld ook meer werk kunnen maken van de verbinding Gorinchem-Sleeuwijk. Vanaf de haven is het over de Rijksstraatweg (met bomen die geplant werden in opdracht van Napoleon) niet ver meer naar Fort Altena, ook onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Overigens vrees ik dat de praatpaal voorlopig het enige nieuwtje blijft in de Sleeuwijkse haven. Er lijkt weinig beweging in de zaken rond de haven. Toch zal ik me daar nog niet bij neerleggen. Politiek is nog altijd het onmogelijke mogelijk maken.