hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, August 30, 2006

Dag 241: Een gemiste kans

Op de Havendag in Werkendam heeft het CDA in haar stand ook weer mensen geënquêteerd. Één van de standaardvragen is altijd ‘Wat zou u als eerste veranderen als u burgemeester zou zijn?’. Vaak worden mensen door die vraag overvallen en weten ze eigenlijk op dat moment niets te verzinnen. Eenmaal thuisgekomen weten ze het vaak maar al te goed. Zo ook Leen Kieboom van Pontje Steur. Noodgedwongen bezocht hij de Havendag in een rolstoel vanwege een gebroken been. Hij mailde me deze week alsnog het volgende:

“Al jaren loop ik bij de gemeente aan de bel te trekken om de recreant beter de weg te wijzen, vooral naar de mooie en interesante plekjes en om deze beter toegankelijk te maken. (Klaphekjes, koeiestepjes etc.). Ook loop ik al jaren aan de gemeentebel te trekken over dat "Strontdijkje"! Toen ik zaterdag even op de Burgemeesterstoel mog gaan zitten, had ik dat zaakje gelijk even grondig moeten regelen! Daarmede had ik duizenden mensen een grote dienst kunnen bewijzen en Pontje Steur had er wel bij gevaren!”