hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, November 30, 2006

Dag 335: De nieuwe Tweede Kamer




Nog maar net een dag oud heeft de nieuwe Tweede Kamer al haar tanden laten zien. Met 75 voor en 74 stemmen tegen heeft ze een generaal pardon afgekondigd voor alle asielzoekers van voor 2001. Er is geen issue waarover de laatste maanden volgens mij meer geschreven is dan dit. Zelfs met spotjes van de 26.000 asielzoekers die het land uit moesten. Maar zoals altijd is niet zwart-wit maar grijs. En zijn er onder de uitgewezen asielzoekers ook goudzoekers. Ook daar is het nodige over geschreven. Wel vraag ik me af wie het ene kamerlid is, dat bij deze belangrijke stemming niet aanwezig was.