hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, December 02, 2006

Dag 337: De natuur in de war


Omdat ik vandaag weinig inspiratie had voor mijn weblog, maak ik dankbaar gebruik van wat ik af en toe in mijn mailbox vind.
Een Goudenregen die al 4 รก 5 weken voor de tweede keer dit jaar staat te bloeien. Niet met herfstblaadjes, want die zijn er inmiddels af, maar met nieuwe groene blaadjes, zoals op bijgaande foto is te zien. Volgens het tuincentrum, komt dit door het aanhoudend zachte herfstweer, waarvan de gemiddelde temperatuur 5 graden te hoog is. Voor de boom kan dit geen kwaad, maar wel is er kans dat hij volgend voorjaar een keer zal overslaan te bloeien. Ook vertelden ze dat ze melding hadden gekregen van een Prunus (sierappel) die stond te bloeien. Welke gevolgen zou dit voor fruittelers kunnen hebben, als ze te maken krijgen met zaken die vergelijking hebben met de goudenregen? In elk geval is het duidelijk dat er met het klimaat wat aan het veranderen is en dat heeft zo zijn gevolgen.