hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, December 06, 2006

Dag 341: De West-Brabantse vergadering



Gisteravond woonde ik een unieke bijeenkomst in een uniek gemeentehuis bij. Ik was er niet alleen, er waren 150 raadsleden, 30 wethouders en nog wat betrokkenen. Het was een bijeenkomst van de 19 West-Brabantse regio gemeenten plus Tholen. Gesproken werd er over de strategische agenda West-Brabant. Ik was overigens het enige raadslid uit Werkendam dat er was, terwijl vooral raadsleden van bijv. Bergen op Zoom, Breda, Etten-Leur, Oosterhout, Moerdijk, Roosendaal in grote getale aanwezig waren. Tijdens de bijeenkomst waren er diverse filmpjes, waarin vooral de strategische ligging van de regio tussen de havensteden Rotterdam en Antwerpen aan de orde kwam. Een railverbinding tussen beide havensteden, de doortrekking van de A4 en meer van dat soort zaken werden door de diverse sprekers aangehaald. En op dergelijke momenten heb je de neiging het toch vooral als een ver van mijn bed show te zien. Terwijl dat natuurlijk allerminst het geval, ook de doorstroming op de A27 is een West-Brabants probleem. Wel voelde ik tijdens de bijeenkomst dat meer samenwerking tussen Aalburg en Woudrichem van essentieel belang is, anders tel je dus tussen grootheden als Bergen op Zoom, Breda en Roosendaal dus echt niet mee.