hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, January 14, 2007

Dag 14: Kiezen


Voor komende zaterdag heb ik twee uitnodigingen ontvangen. De ene is een Masterclass Oxforddebat in Den Bosch. Er wordt uitleg gegeven over en geoefend met de Oxforddebatmethode als voorbereiding voor het CDA-debattoernooi. Leuk om te doen en een beetje oefening kan natuurlijk nooit geen kwaad. Als we dan als gemeenteraad ooit nog eens een debattoernooi organiseren, ben ik in elk geval voorbereid.

De tweede uitnodiging is van de ZLTO, voor een discussie ochtend over de herinrichting van de Noordwaard. En gezien het belang daarvan zal de keuze wel hierop vallen, dan maar minder debattraining. De besluitvorming omtrent de inrichting van de Noordwaard komt steeds dichterbij. Belangrijk daarbij is volgens mij voor ogen te houden dat het gebied wel economische potentie moet blijven bieden. Nu minder agrariers daar een boterham kunnen verdienen, moeten er alternatieven geboden worden. En waarmee kan dat beter dan door te kiezen voor recreatie? Wereldwijd een snel groeiende economische sector.