hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, January 06, 2007

Dag 6: Nieuwjaarsrede Werkendam (2)


Na tien jaar lang nieuwjaarsrecepties te hebben gehouden in Kasteel Dussen vind ik dat de Werkendamse politiek zich uit moet spreken voor een andere opzet. Kasteel Dussen is een prachtige lokatie, maar niet geschikt voor een nieuwjaarsreceptie voor de gemeente Werkendam en haar burgers. Want die burgers wil ik als raadslid ontmoeten tijdens een nieuwjaarsreceptie en niet alleen collega raadsleden, wethouders, burgemeester en ambtenaren. Burgers die elkaar in het huis der gemeente het goede toewensen voor het nieuwe jaar. Ondernemers wil ik ontmoeten, mijn buurman wil ik er zien, mensen die actief zijn in verenigingen. En die laten het massaal afweten in Dussen. Komend jaar pleit ik dan ook voor een nieuwjaarsreceptie op het gemeentehuis in Werkendam. En dan moeten al die burgers namens het gemeentebestuur ook toegesproken worden. Zoals iedere zichzelf respecterende organisatie dat doet tijdens een nieuwjaarsreceptie. En indien de voorzitter van de gemeenteraad weigert een nieuwjaarsrede uit te spreken moet desnoods iemand anders dat maar doen. De vervangend voorzitter van de gemeenteraad of de eerste loco. Desnoods een raadslid.

1 Comments:

At 10:23 AM, Anonymous Anonymous said...

Ik vond dat ook. weinig mensen uit verenigingen, scholen gezondheidszorg, bedrijfsleven etc.
Goed initiatief Hannie!
bob

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home