hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, January 08, 2007

Dag 8: Ambtenaar

Spook- of raamambtenaren?


Vandaag kreeg ik een mail van een ambtenaar. Nee, geen spook- of raam ambtenaar. Maar een echte ambtenaar die hard werkt. Hij wenste me succes met mijn weblog, altijd leuk om te lezen. Maar om terug te komen op die ambtenaar, wat is er nu werkelijk waar van die spook- of raamambtenaren? Mijn zoon heeft deze zomer een tijdje het huisvuil opgehaald in Gorinchem als ambtenaar, hij vond het een makkie. Mijn dochter werkt al enige tijd bij de overheid. Niet lang meer, want ze voelde zich inderdaad vaak meer een ‘raamambtenaar’, dan dat ze er haar ambities waar kon maken. Ze heeft dus een nieuwe baan gevonden in het bedrijfsleven. Zijn deze twee voorbeelden representatief? Of zit ik er compleet naast deze keer?

1 Comments:

At 9:16 AM, Anonymous Anonymous said...

Beste Hannie,

"Hier valt het doek...!"

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home