hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, January 15, 2007

Dag 15: 784 leden


Vandaag kreeg ik een uitnodiging voor een bezoek aan het Europees parlement in Straatsburg op 13, 14 en 15 maart. Nu ben ik al twee keer eerder naar Straatsburg geweest, dus zal ik de uitnodiging laten voor wat hij is. Mijn laatste bezoek was winter 2004, enige tijd voor de uitbreiding van Europa met tien landen uit Midden- en Oost-Europa. Bij een bezoek anno 2007 zou ik echter opnieuw een record aantal parlementsleden kunnen aanschouwen. Vanavond was de eerste zitting van 2007 en werden de leden van Bulgarije en Roemenie geinstalleerd, de landen die per 1 januari lid werden. Er zijn nu 18 Bulgaarse en 35 Roemeense europarlementariƫrs. Overigens ontdekte ik dit bericht in de Belgische krant de Morgen, in de Nederlandse kranten heb ik het nog niet ontdekt. Nu zeiden de europarlementariƫrs tijdens mijn bezoek aan Straatsburg al dat de Nederlandse media altijd zeer weinig aandacht hadden voor de Europese politiek. Deze keer lijken ze gelijk te hebben.