hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, September 14, 2008

Topprioriteit

de Hoge Maasdijk bij Giessen


Een van de acht speerpunten van het CDA voor de waterschapsverkiezingen is veilige en stevige dijken. Dit heeft echt topprioriteit. Het rapport van de commissie Veerman onderschrijft deze noodzaak eveneens. Het kabinet heeft de uitkomsten van het rapport vrijdag nog maar eens onderschreven. Alleen de bijbehorende financiele middelen ontbreken nog. Veilige dijken is natuurlijk ook topprioriteit bij de waterschappen, zeker bij Waterschap Rivierenland, gelegen in het rivierengebied. Mijn eigen ervaring met dijkverzwaring dateert al van 1984. Ik moest mijn huis verlaten, buitendijks gelegen aan de Sleeuwijkse dijk. In de vier jaren dat ik daar woonde, stond eenmaal het rivierwater tegen onze woning. Het was gelukkig voorjaar, zodat de zaak niet al te ernstig leek. Mijn kinderen konden het zelfs wel waarderen, zo'n zwembad in de achtertuin.