hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, July 15, 2009

Mijn stokpaardje


Deze keer maar weer eens over mijn stokpaardje; het uitgraven van de voormalige binnenhaven in het hartje van Werkendam. Helaas had de gemeenteraad geen oren naar mijn ideeën en wordt het Plein nu alleen herstraat voor 450.000,- euro. Zonder dat er ook maar iets van de historie van de plek zichtbaar wordt. Vlakbij heeft Werkendam nog een ander plan, het opknappen van de Dokvijver, een restant van die oude binnenhaven. Kosten voor het plan 550.000 euro. Indien beide projecten samengevoegd zouden zijn tot een geheel en Werkendam een echte visie had ontwikkeld op dit gebied had er nog iets moois uit kunnen groeien met een gezamenlijk budget van 1 miljoen euro. Met twee vliegen in een klap; een aantrekkelijker centrum plus meer ruimte voor de opvang van stedelijk water. Een gemiste kans!

1 Comments:

At 3:44 PM, Blogger TonW said...

Hallo Hannie,

De binnenhaven die je gedempt had willen hebben, is dat dezelfde als op deze foto?

http://beeldbank.regionaalarchiefdordrecht.nl/index.cfm?action=search.detail&showbrowse&id=BC7AFE7DAC8711E489FB00163E535DC5

Ben benieuwd! Ik zou graag meer te weten willen komen over deze foto!

Kunt U de foto van het juiste commentaar voorzien?

Ben benieuwd!

Met vriendelijke groet,

Ton Waalboer

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home