hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, February 17, 2011

Buitendijks veiligheidsbeleid

Buitendijks schuurtje aan de Hoge Maasdijk
 

Nog altijd blijf ik me verbazen over zaken rondom Waterschap Rivierenland. Steeds ontdek je nieuwe dingen waar je geen weet van hebt, terwijl je als commissie lid toch redelijk betrokken bent bij sommige zaken. Neem nu de ondertekening van het afsprakenkader 'Buitendijks veiligheidsbeleid' over bouwen in buitendijks gebied op 16 februari in Rotterdam. Ik kan me niet herinneren dat we daar ooit over hebben gesproken binnen de commissie Waterkeringen en Wegen. Of hoort het misschien in een nadere commissie? Ondanks mijn onwetendheid heeft Waterschap Rivierenland zijn handtekening gezet onder dit afsprakenkader. Of ben ik weer te voorbarig en krijgen we het document gewoon de volgende keer ter kennisgeving voorgelegd in de commissie?