hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, March 31, 2011

De laarzen van de dijkwacht

De laarzen van een djikwacht


Vanavond was ik even op basisschool het Kompas vanwege de afsluiting van twee projectweken rond lokale cultuur. In de hal van de school stonden laarzen van de dijkwacht. En een jas met zuidwester en een lantaarn. Rondom stonden foto's van rijswerk en een klein zinkstuk. Dus vroeg ik me af of de Werkendammers die vroeger een elders een dijk aanlegden, tijdens die aanleg ook wacht liepen over de dijk. Of zouden het toch gewoon spullen zijn van een dijkwacht uit Werkendam?