hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, June 14, 2011

Geld voor inundatiekanaal Tiel

Twee van de kunstwerken in het inundatiekanaal in Tiel
Tijdens de Algemene Vergadering van Waterschap Rivierenland is een van de agendapunt de restauratie van zeven kunstwerken in het inundatiekanaal van Tiel, dat onderdeel vormde van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Mensen die vaker mijn blog lezen, weten dat ik een zwak heb voor de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Daarom doet het me deugd dat Waterschap Rivierenland hiervoor bijna 300.000 euro uit wil trekken. Overigens hebben alle kunstwerken nog een functie in het waterbeheer in het gebied. Het resterende bedrag van 435.000 euro wordt gesubsidieerd door VROM via de provincie Gelderland. Tijdens de bespreking in de commissie waren bijna alle fracties akkoord, alleen LRR is tegen. Uit het verslag van de commissievergadering Watersystemen is echter niet op te maken waarom zij tegen zijn.