hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, May 24, 2012

Muskusratten

Vangkooi in de Biesbosch






Uit het jaarverslag 2011 van de vangsten van de muskusratten bleek vooral in het gebied van Alm en Biesbosch een forse toename van de vangsten van muskusratten. In de rapportage werd geschreven dat het gebied al niet op orde was, voordat het werd overgenomen van de provincie Brabant, halverwege het jaar 2010. Opmerkelijk, want je vraagt je toch af waarom het gebied niet op orde was. Te weinig rattenvangers of wordt er niet efficient gewerkt. Uiteindelijk heb ik geen antwoord op mijn vraag gekregen. Dus misschien kan iemand anders mijn vragen beantwoorden.