hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, June 29, 2012

Dijkmagazijnen

Het dijkmagazijn in Waardenburg

Deze week in het Brabants Dagblad een leuk artikel over het hergebruik van het dijkmagazijn in Waardenburg. Hans Piek en Harrie de Koning richten er het Museum of National History in, een museum met fossiele, zwerfstenen en voorwerpen uit het verre verleden. Het dijkmagazijn gaat 1 juli open. Bij het nemen van foto's waren beide heren nog druk in de weer met de inrichting. Het dijkmagazijn dateert van 1872. Het pand, een rjiksmonument, is eigendom van Waterschap Rivierenland. Naast het pand staat overigens nog een peilschaal. Vlakbij het pand staan nog enkele fraaie monumenten, zoals de molen en kasteel Waardenburg. 

De peilschaal naast het dijkmagazijn

In het rivierengebied staan uiteraard nog veel meer dijkmagazijnen. Enkele zijn Dodewaard. Ewijk, Weurt, Winssum, Dees,Ingen, Appeltern, Hoogerd, Neder-asselt. En nu ben ik er ongetwijfeld nog een aantal vergeten. Sommige van deze dijkmagazijnen zijn nog in eigendom van Waterschap Rivierenland. Maar het dijkmagazijn in Dodewaard is in gebruik bij de plaatselijke muziekvereniging. In het dijkmagazijn van Ewijk werd in 2010 een expositie gehouden door Wil Schuring en Wim Rutten. Van oudsher werden de dijkmagazijnen gebruikt voor opslag van materialen voor dijkbewaking en onderhoud.

1 Comments:

At 12:24 PM, Blogger Unknown said...

Am Leah Williams, ik heb getuigenissen gelezen over deze geweldige man, Dr.ZULU geheten, hoe hij mensen hielp zwanger te raken en mensen ook hielp om het Herpes simplex-virus te genezen met zijn kruidengeneesmiddel. Daarom besloot ik hem een ​​keer te proberen, ik ben hier vandaag om mijn eigen getuigenis te geven over hoe deze geweldige man me hielp om mijn man terug te brengen naar mij en ook mijn zus hielp om zwanger te worden, ik heb het hem net verteld en hij zei dat hij er wonderbaarlijk en in korte tijd aan zou gaan werken mijn man belde me om vergeving te vragen en dat hij me terug wilde. En het kostte mijn zus slechts een week om zwanger te worden nadat hij klaar was. Neem contact op met deze geweldige man en hij zal je helpen, ongeacht het probleem waarmee je wordt geconfronteerd. E-mail hem op dr.zulugreattemple@gmail.com Of bel +2349075609697
OF wat is de app. DIT ZIJN DE DINGEN Dr. ZULU. HERPES. HIV / AIDS. KANKER
1, Hepatites
2, Diebetis
3, Sinfilise
4, Abdominal Aortic Aneurysm
5, Negatieve Jeugdervaringen,
6, Acquired Immune Deficiency Syndrome (HIV / AIDs)
7, Trypanosomiasis (slaapziekte)
8, astma
9, maaginfectie
10, Goloria
11, Pytogen (Dust Infection
12, Pneumonia e.t.c.
U kunt contact met hem opnemen via: Email: dr.zulugreattemple@gmail.com
           bedank mij later.

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home