hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, June 27, 2012

Hèt boek

Een schitterend boek, dat iedere waterschapper gelezen moet hebben

Tijdens de excursie werd er uiteraard druk gespeculeerd over het boek dat journalist Theo Dersjant gaat schrijven over de waterschapsbestuurders van Rivierenland. Zelf ben ik ook nieuwsgierig. Wat voor soort boek gaat het worden? Één van de mooiste boeken die ik heb gelezen over waterschappen is het boek 'De laatste dagen van een boerenrepubliek' van Rudie van Meurs. Hij beschrijft daarin de laatste 25 jaar van polderdistrict Betuwe alvorens ze opgaat in Waterschap Rivierenland. Het boek is niet overal even vleiend over waterschapsbestuurders, maar toch is het boeiend om te lezen. Nooit gelezen? Het is te leen bij mij.