hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, July 01, 2012

Water als rode draad

De vogelkijkhut langs het Liniepad, een juweeltje!


Vrijdag presenteerde de PvdA het onderzoek 'Water als rode draad' over de rol van de politiek in de waterschapsbesturen. Bestaat er een PvdA dijk? Of een CDA sluis en een VVD gemaal. Hoewel ik gezocht heb op internet kon ik het PvdA rapport nog niet vinden. Maar via een persbericht begreep ik dat het rapport tot de conclusie komt dat waterschapsbestuurders politiek gezien eigenlijk weinig speelruimte hebben. Veel van het beleid is immers landelijk vastgesteld en de waterschappen zijn slechts uitvoerend bezig. Dus op welke manier kan er nog politiek bedreven worden. Ik blijf zoeken naar het rapport, misschien later meer.