hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, July 03, 2012

Waterschapsverkiezingen in 2014

Bord voor plakken verkiezingsposters

De Tweede Kamer stemde vandaag in met uitstel van de waterschapsverkiezingen tot november 2014. Daarmee wordt de termijn van de huidige waterschapsbestuurders met twee jaar verlengd. Maar wat vinden die bestuurders daar eigenlijk van? Zijn ze blij omdat ze langer mogen blijven zitten of verlangden ze juist naar het einde van de bestuursperiode in november 2012. Of dan sprake zal zijn van indirecte of directe verkiezingen is nog niet helder.

Overigens bedenk ik me nu ineens dat al die jaren dat de bestuurders al actief zijn, er volgens mij vanuit het CDA nog nooit sprake geweest van bv. functioneringsgesprekken of anderzins contacten met bv. het bestuur van CDA Gelderland, dat destijds ook betrokken was bij de samenstelling van de lijst en de coalitievorming. Maar ook zij hebben nu nog twee jaar respijt.

http://www.uvw.nl/laatste-nieuws/20120703-293_steun-voor-uitstel-waterschapsverkiezingen.html