hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, May 30, 2014

De sollicitatiebrief

Brabantse waterschapsvrouwen

Vanavond mijn sollicitatiebrief voor een nieuwe periode in het waterschapsbestuur verzonden. En me direct afgevraagd hoe dat zes jaar geleden ging. Heb ik toen ook een formulier ingevuld? Ik weet het niet meer. Benieuwd of ik uitgenodigd wordt voor een gesprek. Stiekem ga ik er vanuit van wel. Zoals vandaag via Binnenlands Bestuur werd gemeld dat gemeenteraden nog altijd gedomineerd worden door mannen, geldt dat ook voor waterschapsbesturen. In ons bestuur zitten welgeteld vier vrouwen en 26 mannen. We kunnen dus nog wel wat vrouwelijk talent gebruiken. Overigens schreef ook Theo Dersjant dat in zijn boek 'Oud Bestuur'. Met mijn brief kan ik zo werk maken van meer diversiteit.