hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, September 13, 2014

Reis door de tijd

Start van Vestingloop in Heusden

Busvervoer van Woerkum naar Heusden









Een ritje met de koets vanaf fort Giessen

Een jaar lang werk je hard aan de organisatie van Open Monumentendag. Soms bekruipt je het gevoel dat alle energie die je daarin stopt tevergeefs is. Maar vandaag was dat gelukkig niet zo. Op fort Giessen mocht ik letterlijk een reis door de tijd maken met de tien topstukken uit de collectie van de Archeologische Vereniging. Werkelijk prachtig om te zien. Daar kon ook met een koetsje gereden worden. En ook dat heb ik nog gedaan met Kees van Maastricht. Wie had dat ooit kunnen denken, met mijn vroege geschiedenisleraar heerlijk door de polder rijden. Ook in Woerkum en Heusden was het feest met de vesting tot vestingloop. Kortom al het werk van een jaar was niet tevergeefs. Erfgoed leeft! Dankzij heel veel vrijwilligers.