hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, April 18, 2015

Het Geheim van Giessen

De fortgracht rondom fort Giessen


De organisatoren van de natuurdag 'Het Geheim van Giessen' hadden het slim bedacht. In de persberichten spraken ze van de onthulling van het 'Geheim van Giessen' om 16.00 uur. Het prikkelde de nieuwsgierigheid van de bezoekers, wat zou er gebeuren om vier uur. Nou eigenlijk niet zoveel, alleen dat al die bezoekers de hele dag het geheim van Giessen hadden kunnen ontdekken. Want dat geheim was natuurlijk fort Giessen zelf!  Hoewel ik regelmatig op fort Giessen ben geweest, heb ook ik enkele geheimen ontdekt. Eigenlijk wist ik niet dat het terrein nog zo groot was. Daarmee kan dus wel gesteld worden dat de dag een groot succes was. Verder vertelde de Altenatuur beheerders dat ze eigenlijk nog maar één droom hebben; het uitbaggeren van de fortgracht rondom fort Giessen.