hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, April 13, 2015

Van strontdijkje tot mooiste fietspad van Brabant



Het fietspad moet nog afgewerkt worden, maar fietsen gaat prima


Het nieuwe fietspad over de Steurgatdijk vanaf Werkendam naar Hank is al grotendeels aangelegd. Zondag ging ik op onderzoek uit en vanaf de Bruine Kil jachthaven vormde een hek een bijna onneembaar obstakel. Maar een andere behulpzame fietser stak een helpende hand toe zodat ik vanaf het fietspad op de dijk bij Werkendam richting Hank kon fietsen. Vanaf waar het fietspad in Werkendam onderlangs de dijk loopt. Het asfalt is al helemaal gereed en op de dijk staan alle hekken open. Richting Hank had ik wind tegen. Nabij het gat van de Paulus ben ik omgekeerd. Mede omdat ik ontdekte dat ik geen portemonnee bij me had, anders was ik door gefietst naar het terras van Vissershang voor een lunch. Maar met de wind in de rug was ik snel weer terug in Werkendam. Overigens zou langs het fietspad een mooie toeristische smulroute kunnen worden uitgezet. Ontbijten bij de Waterman, koffie bij de forellenvijver en lunchen bij Vissershang. Of lunchen bij Vissershang, een ijsje bij de forellen vijver en diner bij de Waterman. Of ontbijten bij Vissershang, een oversteek bij pontje Steur en lunchen in het nieuwe Biesboschmuseum. En alle varianten die daarop mogelijk zijn. Of heen fietsen en met de boot terug?