hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, April 19, 2015

Tegel eruit, bloemetje erin

De kaart van Andel waarmee de verstening in beeld werd gebracht



Tijdens de natuurdag 'Het Groene geheim van Giessen' op fort Giessen werd ook voorlichting gegeven door Waterschap Rivierenland. In het bijzonder over meer natuur in je eigen tuin. Met de slogan 'Tegel eruit, bloemetje erin'. Daarmee wil ze de verstening van de tuinen tegengaan. En dat is volgens mij hard nodig. Toen ik vlak voor de waterschapsverkiezingen nog folders van het CDA rondbracht viel het me vooral op in de wijk de Werkense polder in Werkendam. De nieuwste huizen hebben daar bijna allemaal stenen in de tuin in plaats van natuur. Zonde, niet alleen geniet je juist meer van je tuin met groen en bloemen, maar ook nog eens slecht voor de waterafvoer. En dat in de Werkense polder, het laagstgelegen gebied in Altena. Overigens werd de verstening ook mooi geillustreerd aan de hand van een kaart van het dorp Andel.