hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, September 11, 2015

Tien jarig bestaan ANV



Fien Bakker en Bastiaan Snoek werden bij het feest van tien jaar ANV uitgezwaaid

Op een keer komt kersvers bestuurslid Arjan Pullen
Gewoon zoals altijd efkes lullen
Hij zegt gaat ut een bietje vandaag
Want ik heb eigenlijk een bijzondere vraag
De ANV viert haar 10 jarig bestaan
En det willen we niet on opgemerkt voor bij laten gaan
En nou zou ik jou willen vragen
Of ge hier iets aan bij zou wille dragen

9 jaar       `t was op een Boeren erfdag waar ge iedereen kent
Liepen we te slenteren langs iedere stend
Daar in eens had Bastiaan Snoek ons in de gaten
Hij zegt op zijn manier we moeten is even praten
Want we hebben nou een ANV opgericht
En gij  zijt aan oewe stand verplicht
,t is trouwens ook in oe eigen belang
Want zonder leden kanne we nie aan de gang

Ik had mijn eigen er nog nie zo in verdiept
Mer met dut zetje van Snoek was het zo gepiept
Bastiaan sprak iedereen aan vanuit de tent
En es ie weer een nieuw lid had was ie in z,n element
Allemaal wist ie ze over te halen
Mer ze kregen weer spijt es ze de contributie moeste betalen

En Fien, van de grote sponser zat daar op z,n gemakske
die dee de beslissende duit in,t zakske
die wist ook altijd zijn mond wel te roeren
hij was tenslotte de financiele ruggegraat van de meeste boeren
Zij waren samen met Riet d Graaf,Peter v Houweling en Joost de Groot
De mensen van het eerte uur
Met nog iemand van Altenatuur