hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, November 20, 2015

In memoriam Gerrie van Dijk

Je leven stroomt als een eeuwige rivier

Donderdag hoorde ik het nieuws dat Gerrie van Dijk was overleden aan een hartstilstand. Nog maar 50 jaar oud en wat een gemis voor zijn familie, zijn vrouw en zijn kinderen. Ik herinner me Gerrie vooral van de haven van Sleeuwijk. In 2002 kwamen we samen in de Werkendamse raad terecht en met Gerrie werden plannen gesmeed om de Sleeuwijkse haven op te knappen. We zijn er zelfs nog een keer samen voor naar het provincie in Den Bosch geweest, voor een afspraak met Francis Witmer van de gebiedscommissie Wijde Biesbosch. Op 24 november 2005 hebben we het plan gepresenteerd tijdens een overtocht met het pontje van Sleeuwijk naar Gorinchem. Boeiend om te doen. Helaas is er van de plannen niet zoveel terecht gekomen, de haven van Sleeuwijk ligt er eigenlijk nog hetzelfde bij als tien jaar geleden. Gerrie, we zullen je missen.