hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, January 17, 2016

Nieuwe straatnamen in de Noordwaard



Nieuwe straatnaambordjes in de Noordwaard


Zaterdagmiddag reed ik door de Noordwaard en ontdekte drie nieuwe straatnaambordjes. Het ging om Biesboschschool, Binnenjager (pad) en Nieuwe Merwedepad. Enkele namen verrasten me, maar even googlend ontdekte ik dat de nieuwe namen al in juli 2012 zijn aangekondigd door de gemeente Werkendam. Ook de namen Kroonpad, Noordwaardweg, Inundatiepad, Hardenhoek, Maltha en Jantjesplaat werden toen aangekondigd. Van deze laatste zes namen heb ik nog geen nieuwe straatnaambordjes ontdekt. Overigens is de naam Hardenhoek een oude bekende. De straat verdween bij de ontpoldering van de kleine Noordwaard, samen met de Ooyevaar. Die naam kreeg een plaats op een van de twee bruggen in de kleine Noordwaard.