hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, April 26, 2016

Als de lente komt.........

Bollenvelden in Hank, foto onder staat rechts op de foto mijn oma Matje Heijns



De titel van deze blog heeft niet direct te maken met deze koude dagen, maar alles met de bollenvelden die ik vandaag in Hank fotografeerde. Verrast door de kleurenpracht, maar ook verrast om ze hier in de streek te zien. Tulpen verwacht je immers eerder in de bollenstreek. De streek rond Sassenheim en Hillegom is me niet geheel onbekend. Daar kwamen mijn twee oma's van vaderskant vandaan. De vader van mijn oma Doortje, Abraham Faas was zelfs bloemistknecht. Ook ome Izak, een broer van oma Doortje, werkte altijd in de bollenteelt. En van mijn echte oma Matje Heijns is nog een onscherpe foto bewaard gebleven dat ze bollen zit te pellen in een bollenschuur.