hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, August 01, 2016

Een rondje pontje(2)


1 kaart zegt meer dan 1000 woorden op het Geofort





Voor het eerst bezocht ik tijdens mijn rondje Pontje het Geofort. Het glazen dak dat beide gebouwen verbindt vond ik prachtig. Ook de diverse spellen rond geocoaching zijn zeker voor kinderen mooi om te doen. Zelf heb ik met plezier gekeken naar een deel van de film Nederland van boven. Herhalingen, maar het blijft boeiend om te zien. Uiteraard was ik ook vooral nieuwsgierig naar de Digital Wall waar ook Waterschap Rivierenland een bijdrage aan levert. Maar daarvoor was ik kennelijk nog te vroeg, het nieuwe entreegebouw waar de Digital Wall een plek krijgt, wordt pas in 2017 gebouwd. Wel zijn er al enkele digitale schermen met alle mogelijk geo gegevens en data. Ook wordt uitleg gegeven over de werking van de Nieuwe Hollandse Waterlinie in relatie tot het werk van de waterschappen.


Windmolens op de Merwedebrug?

Na het bezoek aan het Geofort ben ik verder gefietst naar fort Vuren, ik denk ook zo'n vijf kilometer? Daarna weer via Woerkum en Gorinchem naar Sleeuwijk gevaren. Naar Werkendam lukte niet meer, omdat de laatste pont al om 17.15 uur vertrekt. En als laatste van Sleeuwijk weer naar Werkendam gefietst, opnieuw zo'n vier kilometer. En al die tochtjes met de pont kosten samen 8,50 euro, de prijs voor een dagkaart.