hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, August 17, 2016

Landgoedfair op Marienwaerdt

Foto van www.marienwaerdt.nl

Jaren geleden bracht ik ook al eens een bezoek aan de Landgoedfair op Marienwaerdt. Vandaag was ik er opnieuw, eigenlijk was er niet veel veranderd. Een bezoek begint eigenlijk al over al die mooie polderweggetjes omringd door bomen. Iets dat in onze regio vrijwel niet te vinden is. Maar dat maakt een bezoek juist zo aantrekkelijk.  Wat me deze keer wel opviel was het keurige publiek. Vooral veel vrouwen, vrijwel zonder uitzondering vlot gekleed. Zo zie je op zo'n evenement een mooie scheidslijn tussen een meer provinciaals evenement en een bezoek aan bijvoorbeeld de Markthal in Rotterdam van een week geleden. Maar ook tijdens de Landgoedfair veel aandacht voor voedsel, zoals de jamwedstrijd. Marienwaerdt biedt overigens ook de mogelijkheid om een Lakenvelder te kopen. En met zo'n evenement zie je ook de ontwikkeling van onze vrijetijdseconomie op het platteland. Mooi om te zien dat zo een eeuwenoud landgoed in stand kan worden gehouden door de familie Verschuere.  De fair is nog tot zondag 21 augustus te bezoeken.