hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, March 05, 2017

Hoe is met het Toontje Sprengerhof?

Krijgt Sleeuwijk ooit een Toontje Sprengerhof?

Over drie dagen is het alweer 8 maart, de jaarlijkse internationale Vrouwendag. Die dag mag ik weer een Toontje Sprengerpluim toekennen. Altijd weer leuk om te doen en om zo aandacht te vragen voor meer vrouwen in de politiek. In 2011 reikte ik de pluim uit aan burgemeester Carla Breuer met het verzoek om een keer een straat naar Toontje Sprenger te vernoemen. Na haar vertrek vreesde ik dat het nooit meer zou gebeuren en heb ik in het voorjaar van 2015 nog maar eens een brief gestuurd naar de gemeente Werkendam om mijn verzoek nogmaals onder de aandacht te brengen. Misschien wil burgemeester Yves de Boer zich nog eens inspannen om mijn wens in vervulling te laten gaan?