hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, August 06, 2018

Een neuwe liefde?


Het jacht Venus voer zondagavond onder de brug Kleine Zalm door


Een intigrerende kop boven mijn blog. Lang geleden dat ik zo weinig geschreven heb op mijn blog, heb ik soms een nieuwe liefde gevonden?. Terwijl de droogte genoeg aanleiding zou moeten geven voor verhalen, zo zou je denken. Ook in de Noordwaard is de droogte merkbaar, gisteren zag ik dat het vee moeite heeft om nog een stukje gras te vinden, zelfs in de polder direct langs de rivier. Waterschap Rivierenland heeft voor de polder in elk geval wel een uitzondering gemaakt op het verbod om de akkers te besproeien. Tijdens mijn fietstocht van zondag door de Noordwaard zag ik overigens een jacht door een van de kreken varen, onder de brug Kleine Zalm. En als mijn kennis van het gebied me niet in de steek laat, dan loopt dat toch echt dood. Dus wie heeft een verdwaald jacht ontdekt ergens in de Noordwaard?