hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, December 07, 2019

Waar blijft de vrijwilligerspenning van Altena?

Vandaag is het de nationale Vrijwilligersdag, een dag om vrijwilligers in het zonnetje te zetten. De voormalige gemeente Werkendam reikte die dag vrijwilligerspenningen uit. 


Vrijwilligerspenningen uitgereikt in 2013 in Werkendam


De gemeente Woudrichem zette vrijwilligers in het zonnetje met de jaarlijkse uitreiking van de vrijwilligersprijs op haar nieuwjaarsreceptie. De gemeente Aalburg kende voor zover ik me herinner geen specifieke vrijwilligersprijs, maar wel de mogelijkheid om ereburger te worden. Al gold dat niet alleen voor vrijwilligers. Maar wat gaat de nieuwe gemeente Altena doen om vrijwilligers in het zonnetje te zetten?

Vrijwilligersprijs voor de Wereldwinkel in 2007 in Woudrichem


Ook in Altena wonen minstens 25.000 vrijwilligers. Op een dag zoals vandaag zijn bijvoorbeeld al honderden sportvrijwilligers in touw. Om wedstrijden te fluiten, kinderen te coachen, achter de bar in de kantine te staan, limonade in te schenken in de pauze van de wedstrijden, de sportkleding te wassen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus raadsleden in de gemeente Altena, waar wachten we nog op?