hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, May 14, 2020

Nog een peilschaal in Veen?

Deze week kreeg ik bericht van een bewoner op de Maasdijk dat ze in haar garage een drempel heeft liggen, die wel heel veel lijkt op de peilschaal die in het dijktalud van het veer van Veen naar Aalst ligt. 


De peilschaal in de garage aan de Maasdijk in Veen

Zou het een tweede peilschaal kunnen zijn? Of hoort haar peilschaal, die net als die andere drie meter lang is, bij de schaal die er al ligt? Helaas heb ik te weinig kennis van peilschalen om daar een antwoord op te kunnen geven. De schaal die in het dijktalud ligt loopt van 20 tot 100 cm. Die andere schaal loopt van 0 tot 100 cm. 

De peilschaal bij het veer in Veen

Het is in elk geval mooi dat de bewoner heeft aangegeven dat ze de peilschaal eventueel wel wil afstaan, hij zou dan ook een plekje in het dijktalud kunnen krijgen.  Het zou prachtig zijn als zo ons watererfgoed weer zichtbaar wordt. Ik heb inmiddels contact gelegd met de gemeente Altena om te kijken wat mogelijk is. 

Veel belangstelling eind 2018 bij de onthulling van het bord bij de peilschaal