hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, May 08, 2020

Griendkeet in Hank wordt hersteld

Maandagmiddag vertelde heemraad Goos den Hartog mij al dat de griendkeet aan de Jeppegatweg in Hank snel hersteld zou worden. 

Het rieten dak van de keet is deze week verwijderd

Toen ik woensdagavond vanuit de radiostudio van Radio AFM in Hank door de Oostwaard naar huis reed zag ik al dat het rieten dak van de griendkeet was gehaald. Zo wist ik dat het herstel ook daadwerkelijk was begonnen. Eind 2019 werd de keet in de fik gestoken, de daders zijn nog altijd niet gepakt. Geluk bij een ongeluk was dat het rieten dak door de regen zo vochtig was, dat de brand werd gesmoord. 


De keet met het afgebrande dak

Rond de griendkeet is de laatste jaren al heel wat te doen geweest. Voor de dijkverzwaring moest de keet van zijn plek worden getild, dat was vijf jaar geleden. Voorjaar 2016 werd de keet met een feestelijke tintje ingewijd. De keet wordt nu hersteld, in BN/deStem las ik dat de keet straks van november tot en met april wordt afgesloten om te voorkomen dat deze als schuilgelegenheid dient in de winterdag. Met inderdaad als risico dat er een vuurtje in gestookt worden.