hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, February 16, 2006

Dag 47: Verregend

Rijdend over de provinciale weg vanaf Zaltbommel naar Nieuwendijk passeerde ik heel wat verkiezingsborden. Vele posters hingen er troosteloos bij door de felle regen van vanmiddag. De prominente CDA posters in de polder hangen tot op heden echter nog fier overeind. Ook ikzelf hang sinds kort op zo’n mega-poster in Werkendam. Ter rechterzijde van Vincent en Gerard, twee andere Werkendammers die hun hart verpand hebben aan het CDA. Overigens is dat rechtse plaatsje louter toeval. Het is wel schrikken iedere keer om jezelf zo levensgroot te zien hangen. Maar kennelijk hoort dat bij het ‘verkiezingscircus’.



Eerder kondigde ik op mijn weblog al de ‘buurtbusestafette’ aan op vrijdag 3 maart. Samen met andere politieke vrouwen wil ik zo in de buurtbussen aandacht vragen voor meer vrouwen in de politiek. Corine Verweij was de eerste die spontaan meldde mee te willen doen. Ooit heb ik samen met haar nog in de Vrouwenraad van Werkendam gezeten. Maar inmiddels heb ik meerdere reacties van vrouwen die mee willen doen. Vanavond mag ik over de buurtbusestafette iets vertellen bij Vestingstad FM. Het valt me op dat dit radiostation altijd zeer actueel is en inspeelt op de actualiteit. Het is niet mijn eerste radio-interview, maar het blijft natuurlijk altijd spannend zo’n interview.