hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, February 10, 2006

Dag 41: Verkiezingskoorts



Vandaag sprak ik met enkele CDA vrouwen uit Brabant over campagnevoeren. In Geldrop-Mierlo trekken ze een aantal zaterdagen de wijk in met een versierde wagen. In de wijken wordt koffie uitgedeeld, folders bezorgd en ondertussen wordt met prikkers de straat schoongemaakt. In Tilburg trekt een jonge moeder met kinderwagen en ballonnen de wijk in en bezoekt de scholen. Overigens hebben daar enkele grappenmakers een wedstrijdje op Internet gezet, waarbij de mooiste politieke meid gekozen kan worden. Volgens mij hebben wij in Werkendam niet eens jonge meiden/vrouwen op de lijsten staan, maar ik kan me vergissen.


En wat doet het CDA in Werkendam? Morgen wordt de prijs voor vereniging van het jaar uitgereikt. De zaterdagen daarna heeft het CDA ook nog een aantal acties in petto. Dit weekend worden ook overal de CDA borden met posters geplaatst. Niet zo maar posters, maar supergroot met foto’s van de kandidaten in de diverse dorpen. Zo ben ik straks in Werkendam te zien aan de zijde van Gerard Paans en Vincent van den Berg. Of dat overigens nog niet genoeg is, heeft Gerard zelfs een zo’n superposter voor zijn eigen raam hangen. Je kunt ook overdrijven natuurlijk, maar misschien heeft hij last van verkiezingskoorts?