hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, February 22, 2006

Dag 53: Gezellig




“Vrouwen zorgen voor gezelligheid in de politiek”. Ik schrok me vanochtend een hoedje van de kop boven het artikel in het Brabants Dagblad over de actie voor meer vrouwen in de politiek. Eerlijk gezegd gruw ik van de kreet gezellig. De raad is geen naaikransje, we praten toch over serieuze zaken? Door je als vrouw te associëren met gezelligheid word je zeker niet serieus genomen in de politiek.



Maar vanmiddag kreeg ik ineens een briljante ingeving. Misschien mist de politiek wel juist gezelligheid. In het woordenboek wordt gezellig vertaald met aangenaam van sfeer, genoeglijk, huiselijk, knus, sfeervol, stemmig. Ook wordt als vertaling onderhoudend genoemd in de Dikke van Dale. Misschien is dat juist wel het probleem, de reden dat de burger zich afkeert van de politiek. Het is niet gezellig in de politiek. Allerminst juist, vaak wordt er verbeten gestreden voor het eigen gelijk. Van een aangename sfeer is dan geen sprake meer. Laat staan dat het onderhoudend is om naar te luisteren op de publieke tribune. Ik voer natuurlijk binnenkort al actie voor meer vrouwen in de politiek. Verder ben ik druk met de CDA campagne. Ook nog actie voeren voor meer gezelligheid in de politiek gaat me waarschijnlijk niet meer lukken voor 7 maart. Maar misschien bij de volgende verkiezingen. Of een ander moet met mijn idee aan de haal gaan.



2 Comments:

At 12:20 PM, Anonymous Anonymous said...

hannie, als deze foto's bij jou thuis genomen zijn, dan moet het daar vast en zeker gezellig zijn. misschien een idee om de raadsvergaderingen daar naartoe te verplaatsen!

 
At 1:42 PM, Anonymous Anonymous said...

vindt het wel een goed idee bij jouw thuis te gaan vergaderen. Uitwijk kan naar het havenkantoor. Daar staat ook veel geel en bloemen verzorgt door de VROUW van Thijs Visser. Mannen kunnen dat gewoon niet!
gr. b

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home