hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, February 23, 2006

Dag 54: Mijn hartewens

De eerste vraag van het debat in de Bolderik over ‘hete onderwerpen’ ging over de hartewens van de politici. Moeilijke vraag, ik zelf zou zo snel geen antwoord weten. Herinrichting Noordwaard, goedkope starterswoningen, een nieuwe Merwedebrug. En zo kan ik er nog wel een paar noemen, maar wat nu mijn hartewens is? Overigens was het redelijk druk in de Bolderik, opnieuw veel politici, maar ook gewone burgers. Zelfs nog enkele zwevende kiezers in de zaal.




De vooraf aangekondigde ‘hete onderwerpen’ vielen eerlijk gezegd wat tegen. Een tunnel of brug; een eigen wijkbudget; windmolens. Maar misschien was het niet zozeer de onderwerpkeuze, als wel de vorm van het debat. De lijsttrekkers mochten in elk geval niet met elkaar in debat. Op vragen uit de zaal mochten ze soms alleen maar ja of nee antwoorden. En de geluidsschermen langs de A27 zijn natuurlijk wel aardig, maar een oplossing voor de files staat heel wat hoger op mijn lijstje met hartewensen. En een tunnel is natuurlijk wel mooi, maar naar mijn inschatting is een illusie te denken dat daar geld voor is. Bovendien is de huidige brug nog niet afgeschreven. Een tweede brug naast de huidige bestaande brug lijkt dan ook de snelste en goedkoopste oplossing.