hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, February 27, 2006

Dag 58: Complimenten

Tijdens mijn maandelijkse gespreksgroep spraken wij vanavond over het geven van complimenten. En hoe blij je iemand soms kunt maken met een simpel compliment. Het kost niets, maar het levert des te meer op. Vandaag kreeg ik nog een compliment van een partijgenoot (dank je wel, nog!). En ook ik was er blij mee.
Deze mensen hebben heel veel geduld met mij gehad, dank je wel


Zelf probeer ik ook regelmatig met complimentjes te strooien, maar dat lukt lang niet altijd. Zou het in de politiek aangenamer worden indien er meer met complimenten gestrooid wordt? In het woordenboek wordt compliment vertaald met vleiende opmerking. In het dagelijks leven vang je meer vliegen met stroop dan met azijn. Zal het ook zo in de politiek zijn? Misschien moet ik dan toch eens nadenken over meer politieke complimenten, hoewel mijn tijd als raadslid mogelijk al snel voorbij is. Maar als er toch een nieuwe raadsperiode aanbreekt voor me, is juist nu de tijd voor goede voornemens. Naast meer politieke complimenten uitdelen wil ik vooral beter mijn dossiers bestuderen, meer geduld opbrengen en meer contacten met burgers leggen.

2 Comments:

At 2:09 AM, Blogger marjolein hak said...

Hoi Hannie:
Dat vind ik leuk om te horen! Maar waar mensen met elkaar te maken hebben is over en weer geduld voor en met elkaar broodnodig. Ik kan mij zo voorstellen dat ook de CDA-fractie, inclusief wethouder en burgercommissieleden veel geduld met mij als fractievoorzitter moeten hebben gehad, die immers ieder telkens weer achter de broek aanzat... Maar als je het mij vraagt hebben we gewoon met z'n allen een leuke 4 jaar gehad!

 
At 7:24 AM, Anonymous Anonymous said...

Hoi ma,

M'n complimenten voor je weblog. Ik vind hem erg leuk om te lezen. Ben benieuwd of je er nog stemmen mee wint!

Colinda

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home