hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, March 02, 2006

Dag 61: Dierenleed



Gisteravond woonde ik een deel van het ZLTO debat over de toekomst van de landbouw bij. De agrarische sector staat aan de vooravond van grote veranderingen. De komende jaren zal er een verschuiving plaatsvinden van het puur en alleen verbouwen van voedsel naar het beheren van het landschap. Juist de beleving van het landschap is voor de moderne mens een manier om te ontspannen in deze jachtige tijd. Een korte vakantie of een weekendje fietsen door ons mooie Altena kan dan voor boeren mogelijk zorgen voor neveninkomsten. De moderne mens ziet dan wel graag koeien in de wei, ook al is dat voor een boer niet efficient.




Toch zag ik gisteren koeien in de wei, die ik liever niet gezien had. Zes stuks op een modderig veldje, zo modderig dat ze er tot ver voorbij hun enkels inzakten. En om bij hun voerbak te komen moesten ze nog dieper door de modder. Welke kleur de koeien hadden? Geen idee, door de modder waren ze zo vies dat het niet meer herkenbaar was. Welke boer gaat er zo om met zijn dieren? Ik heb er maar één woord voor. Schandalig!

1 Comments:

At 1:46 PM, Anonymous Anonymous said...

Ken je niemand aan wie je foto's door kunt spelen? Niet normaal dit..

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home