hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, February 28, 2006

Dag 59: Campagne en carnaval



Bij de start van dit campagnedagboek was mijn voornemen om dagelijks over de campagne te schrijven. Het dagelijks schrijven is nog wel op te brengen, maar dagelijks over de campagne is toch wel moeilijk. Maar vandaag ga ik het weer proberen. Vanochtend bezocht ik de carnavalsraadsvergadering op het Klaiendams Kasteel. Ik geniet altijd van deze bijeenkomsten, ik ben namelijk een politicus die graag van tijd tot tijd met enige zelfspot naar de politiek kijkt. Niet omdat ik de politiek niet serieus neem, maar omdat veel politici de neiging hebben zichzelf te serieus te nemen. En daar kan ik eigenlijk niet zo goed tegen. De carnaval is voor sommige partijen een uitgelezen manier om campagne te voeren. De nieuwkomer SDc zetten bij de carnavalsoptochten al een reclamevliegtuigje in. Ook Peer de Kroaker dreef de spot met sommige politici, waarschijnlijk in de hoop stemmen te winnen. Bij de carnavalsraadsvergadering vertelde hij over zijn wens om Klaiendam groen te maken. Nee, niet CDA groen, maar groen met wietplantjes. Op de ponywei, in de Kasteeltuin. Nu vraag ik me alleen af, of dat wel in het verkiezingsprogramma van de SDc staat? Het CDA zoekt het de komende dagen niet in de wietplantages, maar kiest voor het op stelten zetten van Werkendam. Benieuwd welke strategie op 7 maart het meest succesvol blijkt.