hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, March 18, 2006

Dag 77: Rembrandt van Rijn



Vandaag bezocht ik samen met mijn kinderen de tentoonstelling van Rembrandt in het Rijksmuseum. Staatssecretaris Medy van der Laan van cultuur had er een kijkje moeten nemen, haar zorg over teruglopend museumbezoek zou daar als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Een uur stonden we in de rij alvorens we naar binnen mochten. En met een ijzig koude wind was dat beslist geen pretje. Toch was de tentoonstelling het wachten meer dan waard. Uniek zoals Rembrandt mensen op het doek schilderde. Wat een oog voor detail. Overigens werden alleen olieverfschilderijen getoond van Rembrandt en andere meesters uit zijn tijd. Twee jaar terug tijdens een bezoek aan het Europees parlement in Straatsburg bezocht ik al eens een expositie met tekeningen van Rembrandt, ook dat was een genot om naar te kijken. Ik raad iedereen aan te gaan kijken bij Rembrandt in het Rijksmuseum, maar ga niet op zaterdag!