hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, April 11, 2006

Dag 101; Sleeuwijks Volkslied





Vanavond is er weer raadsvergadering. Dit maal worden de wethouders beëdigd. Voor het CDA zijn dat Vincent van den Berg en Wim de Jong. Vincent doet daarmee afstand van zijn raadslidmaatschap, zijn plaats wordt ingenomen door Wil Drabbe uit Hank. Na afloop van de raadsvergadering krijgen we overigens nog een stukje plaatselijke cultuur te horen. Blaaskapel ’t Muziekske brengt voor de raad het Sleeuwijks volkslied ten gehore. Speciaal daarvoor maakten zij ook het wapen van de gemeente De Werken en Sleeuwijk na. Dat wapen dateert van 7 april 1819 en is groen met een gouden chevron en 3 gouden tarweschoven.

Sleeuwijks volkslied
Sleeuwijk, mijn Sleeuwijk
dorpje bij de brug
Sleeuwijk, mijn Sleeuwijk
steeds zie ‘k jou terug.
Sleeuwijk, mijn Sleeuwijk
jij blijft in mijn hart
‘k vind jou alles mooier
dan een grote stad.

1e couplet
Tussen twee rivieren
in het Brabants’ land
ligt een heel mooi dorpje
tussen ’t groen verschanst
hier ben ik geboren
hier heb ik gespeeld
‘k voel me als herboren
als ik jou weer zie.

2e couplet
Hier is nog een straatweg
en een Vijverplein
Notenlaan en Schoolstraat
Tienhont – Loevestein.
Voetbal – zwemmen – korfbal
’t leven is hier fijn.
Dus ons eigen Sleeuwijk
krijgen ze niet klein.

1 Comments:

At 9:18 AM, Anonymous Anonymous said...

Niet eens iets over mijn verjaardag...

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home