hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, May 10, 2006

Dag 130; Slimme mobiliteit

Openbaar vervoer over water; slimme mobiliteit
Het lijkt erop alsof er helemaal niets gebeurd in politiek Werkendam zo zonder officiële vergaderingen. Toch wordt er achter de schermen wel degelijk politiek bedreven. Zelf was ik gisteren op het provinciehuis bij de hoorzitting voor de Openbaar Vervoer visie. Daar heb ik aandacht gevraagd voor openbaar vervoer over water. Eerder is er in commissie verband al gesproken over het onderzoek van de Gorinchemse veerdienst naar mogelijkheden voor een snelle verbinding tussen Werkendam en Gorinchem en mogelijk verdere aansluiting met de waterbus. Het extra geld daarvoor zal toch grotendeels van de provincie moeten komen. In de Openbaar Vervoer Visie van de provincie werd echter met geen woord gerept over openbaar vervoer over water. En dat terwijl minister Peijs zo’n twee weken geleden bij de doop van een nieuwe waterbus in Dordrecht nog een pleidooi hield voor het personenvervoer over water. Ze noemde het een slimme manier om de mobiliteit in goede banen te leiden.
Overigens was ik ook vandaag weer uitgenodigd op het provinciehuis voor een kennismaking met nieuwe raadsleden. Ook vier jaar terug ben ik daar al eens heen geweest. Vandaar dat ik deze keer in Werkendam ben gebleven voor een avond op het gemeentehuis over effectief vergaderen. Maar daarover misschien morgen meer.