hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, May 24, 2006

Dag 144: Alleen voor Werkendammers



Niet Werkendamse lezers van mijn weblog adviseer ik nu te stoppen met lezen. Doorgaan met lezen kan een schokkende ervaring zijn. Vanmorgen was ik namelijk bij de presentatie van de Woudrichemse postzegel. En eerlijk is eerlijk, hij is prachtig. Zo prachtig dat ik eigenlijk stikjaloers ben als Werkendammer. Eigenlijk zou ik ook wel zo’n postzegel willen hebben van onze mooie dorp. Mooier dan de vesting Woerkum. Toch kan ik u verklappen dat Woudrichem beslist niet de primeur had van een eigen postzegel. Die had Werkendam namelijk al in 2003. Met een afbeelding van het Werkendamse postkantoor op de Hoogstraat dat toen al meer dan een eeuw als postkantoor dienst deed. De postzegel werd verkocht door de Historische Vereniging Werkendam en De Werken ca. en is een echte collectors item in een zeer beperkte oplage uitgegeven. Maar zoals u misschien wel weet is jaloezie één van de zeven hoofdzonden. Als ik mezelf had geïnterviewd daarover had ik me uiteraard diep geschaamd voor mijn jaloezie. “Je moet een ander zijn succes gunnen”, zo zei iemand vanmorgen tegen me. Dus trek ik het boetekleed aan. Mea culpa, Woerkum!