hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, June 09, 2006

Dag 160: Liefje



Vanmiddag werd ik op slag verliefd. In de Sleeuwijkse haven lag een charmant jachtje met de poëtische naam ‘Liefje’. Het was zelfs te koop, al heb ik niet naar de prijs gekeken en er alleen maar foto’s van gemaakt. Een bekend spreekwoord zegt niet voor niets ‘Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak’. Laat mij voorlopig dus maar dromen van mijn ‘Liefje’. Overigens kreeg ik vanmiddag ook direct een vakantiegevoel, daar langs het water. Er krijsten enkele meeuwen boven mijn hoofd, het was heerlijk weer, de zon scheen uitbundig. Kortom bijna volmaakt gelukkig. Toch knaagt er nog iets dat mijn geluksgevoel tempert. En dat is de toekomst van de Sleeuwijkse haven. In december is besloten tot een onderzoek naar de toeristisch/recreatieve potenties van de Sleeuwijkse haven. Inmiddels zijn we meer dan een half jaar verder. En is er nog weinig tastbaars gebeurd. Ja, er is overleg gaande, maar dat is het dan wel. Maar ik heb al eerder geschreven, geduld is in de politiek onmisbaar. Dan kan ik mooi nog even verder dromen over mijn ‘Liefje’.