hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, September 03, 2006

Dag 245: Vestingroute



Vandaag werd in Geertruidenberg de nieuwe fietsroute langs verdedigingslinies gepresenteerd. Dit in het kader van het project ‘Brabant aan de Biesbosch’, waarin Werkendam, Geertruidenberg, Oosterhout en Made/Drimmelen samenwerken. De folder werd gepresenteerd met een demonstratie van de Bergsche Battery. Altijd leuk om te zien, ook bij het feest Woudrichem 650 jaar waren ze present. Dergelijke groepen van historische figuren spreken altijd tot de verbeelding. Ook bij Fort Altena zou een dergelijke groep niet misstaan, maar dan met militairen uit de Eerste Wereldoorlog (ik speel wel voor wasvrouw). Overigens ben ik weleens op zoek geweest naar kleding van die militairen bij kledingverhuurbedrijven, maar overal ving ik bot. Dus als iemand mij verder kan helpen daarmee, dan hoor ik dat graag. Ook ‘toneelspelers’ zijn natuurlijk nodig voor zo’n groep.

De nieuwe fietsroute voert langs de Nieuwe Hollandse Waterlinie in ons gebied en langs de verdedigingslinie in West-Brabant. Met in Geertruidenberg een stadswandeling langs militaire objecten in deze voormalige vestingstad. Leuk om te doen. De routes zijn 41 en 43 km.

1 Comments:

At 12:00 AM, Blogger bob said...

Hannie wat gaaaaf!! Wij gaan de route samen fietsen, maar eerst varen in de Biesbosch met de rattenvanger. Ik ben even een week weg, daarna ga ik even met Teus wat regelen.
Gr. b

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home