hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, September 14, 2006

Dag 256: Proeven aan Italië


Bijgaand een foto van Adriano Zaninello, gemaakt op één van de forten bij Venetië.

Vanmiddag mocht ik proeven aan Italië op Fort Altena. Wellicht heb ik het al eerder verteld, maar regelmatig geef ik rondleidingen op het Fort, altijd boeiend om te doen. En vaak ontmoet je weer interessante mensen. Vandaag mocht ik een groep Italianen rondleiden. Ik ken geen Italiaans, dus gelukkig was er een tolk. Hoe kwamen die Italianen nu op het Fort terecht? Dat heeft alles te maken met een internationaal kunstproject waarbij Nederland, Hongarije en Italië samenwerken op het gebied van defensie. Van de Nieuwe Hollandse Waterlinie en de vestingstad Venetië zijn 30 schilderijen gemaakt door verschillende kunstenaars. Ook de Hongaarse verdedigingslinie Komàrom is op spannende foto´s vastgelegd. Uit elk land zijn vier schilderijen geselecteerd voor een gezamenlijke kalender. De expositie is te zien in de Stadsgalerie in Woudrichem tot en met 8 oktober op donderdagen tot en met zondagen van 13.00 tot 17.00 uur. Ik was helaas verhinderd bij de opening aanwezig te zijn, maar ik ga zeker kijken. En hoe het was om de Italianen rond te leiden? Leuk, zeker omdat de mensen echt geïnteresseerd waren. Na afloop kreeg ik nog een boekje over het Italiaanse kunstproject.