hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, September 06, 2006

Dag 248: Het boetekleed

Maandag, dinsdag en woensdag gaven Oskar de Kuijer en André Rijsdorp van projectbureau Beneden Rivieren voorlichting over de ontwerpvisie over de Noordwaard. Eerst aan de raad, vervolgens aan bewoners in de Noordwaard en vanavond aan inwoners van Werkendam. Maandagavond heb ik de presentatie op het gemeentehuis bijgewoond, dinsdagavond was ik verhinderd en vanavond hadden we een bijeenkomst van de CDA contactgroep. Zodoende hebben inwoners mij gemist als raadslid op de bijeenkomsten. En juist dat hebben enkele aanwezigen de raad verweten. Ze misten de raadsleden op de avonden om te horen wat er onder de mensen leeft. Ze spraken zelfs over het gebrek aan vertrouwen in de Werkendamse politiek. Ik vind eigenlijk dat de mensen gelijk hebben, juist dat is onze volksvertegenwoordigende taak. En ik kan niet anders dan toegeven, dat ik hierin gefaald heb.